بررسی طرح باینری Binary
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
بررسی طرح باینری Binary
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:39 | بازدید : 796 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

بررسی طرح باینری

آخرین طرح بازپرداخت ایجاد شده طرح باینری می باشد. در طرح باینری یک توزیع کننده می تواند یک یا بیشتر "جایگاه تجاری" خریداری کند که هر کدام فقط توانایی داشتن 2 دست را دارند. بیشتر پورسانت ها براساس حجم فروش کل مجموعه پرداخت می شود تا از درصد فروش چند لایه از توزیع کنندگان. به عبارت دیگر پرداخت ها براساس حجم فروش کل گروه می باشد نه براساس سطوح. در این طرح حجم فروش باید از یک تعادل در هر دو دست برخوردار باشد تا شخص بتواند کمیسیون خود را دریافت کند.

طرفداران این طرح چندین مزایا برای این طرح بیان می کنند؛ اول اینکه در این طرح پورسانت ها هفتگی پرداخت می شود.از آنجایی که این طرح شبیه یک ماتریکس با دو دست می باشد توضیح آن راحت و آسان است. همچنین مشارکت و همکاری گروهی در این طرح به علت اینکه پرداخت براساس حجم فروش گروهی می باشد بیشتر شده است. عده ای هم بر این باورند که آزادی عمل در این طرح به علت نامحدود بودن پرداخت و اینکه شخص می تواند چندین جایگاه داشته باشد بیشتر است.

طرح باینری یکی از جنجالی ترین طرح های بازپرداخت می باشد. خاستگاه این طرح در اوایل دهه 90 با برنامه های فریبنده سکه های طلا شروع شد. و حتی استفاده های بعدی از آن برای ارائه محصولات مصرفی به وجهه ی این طرح کمکی نکرد. محصولاتی که بعدها در این طرح قرار گرفتند، محصولاتی نظیر بلیط های گرانقیمت، محصولات و سرویس های غیر مصرفی و یکبار مصرف، عضویت در کلوپ های مسافرتی و کارت های گرانقیمت تلقن بود.

در پایان دهه 90 و بعد از بحث و جدل قانونی بسیار بروی این طرح، باینری از محبوبیت چندانی بر خوردار نشد و فقط کمپانی های نظیر USANA هستند که جنبه مصرفی این طرح را به کار می گیرند

منتقدان بر این باورند بکار بردن این طرح مشکلات قانونی و تجاری زیادی را به همراه خواهد داشت. در این طرح شرکت و توزیع کنندگان بیشتر به تبلیغ و توسعه طرح تجاری شرکت (Plan) می پردازند تا محصول و فروش آن و همین مورد باعث ایجاد اتهام "Game Money" به این طرح می شود. اغلب طرح هایی که در آنها هر نفر فقط یکبار فروش انجام می دهد،ظاهر سازی و جوسازی بسیاری در جهت پوشاندن هرمی بودن طرح انجام می دهند.

در بعضی از مدل های این طرح افراد را به داشتن چند جایگاه تجاری تحت عنوان سرمایه گذاری بیشتر تشویق می کنند همچنین در بعضی از انواع مختلف این طرح مقداری از پول افراد بابت حق عضویت کسر می شود. شرط تعادل در این پلان می تواند به این معنا باشد که در ازای فعالیت سخت درآمدی نداشته باشید. در این طرح فعالیت های شخصی شما به علت شرط تعادل ممکن است محاسبه نشود. این امکان که یک شخص می تواند چند جایگاه داشته باشد و چندین بار بتواند وارد سیستم شود شاید جوی شبیه یک بازی ایجاد کند

 




موضوعات مرتبط: انواع طرح درآمد زائی , ,

|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 20
:: باردید دیروز : 111
:: بازدید هفته : 131
:: بازدید ماه : 377
:: بازدید سال : 1611
:: بازدید کلی : 27359